top of page

Oundle School 2018

Srdečně Vás všechny vítáme na našem blogu, kde se budeme snažit pravidelně přidávat naše zážitky z našeho téměř 2 měsíčního pobytu na britské Oundle School ležící v Northamtonshire. Můžete se těšit i na fotodokumentaci našeho pobytu. Doufáme, že Vás náš blog bude bavit a bude se Vám líbit!

great-hall-oundle-school.jpg
Vyhledat
  • xbaran01

Exeat Weekend #1

Zdravím všechny do Čech!

Po delší době tu mám pro vás opět článek.

Tentokrát se týká tzv. Exeat Weekendu, který jsme měli tu možnost zažít minulý víkend. Jedná se vlastně o 3denní prázdniny. Většina našich spolužáků na tento víkend jede obvykle domů za rodiči. Nám s Martinem by se však nevyplatilo se vracet na pár hodin do Prahy, a tak jsme toto volno strávili o něco více poznávacím a vzdělávacím způsobem 😊.


Já jsem se vydala sama do Londýna. Teda sama ne, celý víkend jsem strávila se svou

rodinou, která za mnou přiletěla, čehož si neskutečně vážím a moc děkuji!❤️. Sama jsem pouze cestovala do Londýna a zpět. Musím přiznat, že jsem měla docela strach. Jednak jsem se bála, že se se mnou převrátí Double-decker, kterým jsem cestovala z Oundlu do Peterborough, druhak že nastoupím do jiného vlaku, než mám a také že se na London Kings Cross (což je snad největší nádraží, které jsem kdy viděla) ztratím. Naštěstí celá cesta proběhla ÚPLNĚ bez problémů či obtíží (za což jsem nesmírně vděčná). Ulevilo se mi, když jsem na londýnském nádraží spatřila po měsíci své nejdražší, na které jsem se neskutečně moc těšila 😊.


V pátek jsme se ještě jeli ubytovat na hotel a poté vyrazili do nočních londýnských ulic, které, i když ještě nebyla první adventní neděle, už zářily vánoční výzdobou a osvětlením. Poprvé jsem spatřila anglické vánoční trhy a měla tu možnost je porovnat s našimi nebo třeba německými. V něčem byly podobné, v něčem se lišily, a to hlavně v občerstvení. O Hot Apple Cider jsem ještě nikdy neslyšela, ale troufám si to přirovnat k našemu/německému punči. Pak už nás jen čekala večeře, a protože jsme všichni byli po dlouhém a náročném dni plném cestování unaveni, šli jsme brzy spát.





Druhý den ráno po snídani jsme zamířili do proslulé Baker Street, přesněji do domu Sherlocka Holmese. Jakožto velký fanoušek a obdivovatel Sherlocka Holmese jsem byla opravdu nadšená! Byla nám poskytnuta i komentovaná prohlídka domu. Kousek od Baker Street se nachází i londýnské muzeum voskových figurín - Madame Tussauds, které jsme rovněž nemohli vynechat. Poté nás čekala delší procházka v samotném londýnském centru - okolo pevnosti Tower, přes Tower Bridge, podél nábřeží až k Millenium Bridge, kde jsme naši procházku zakončili nahlédnutím do velkolepé St Paul´s Cathedral. Po obědě jsme zamířili na London Eye, na které jsme si ale museli vystát delší frontu, ale neprohloupili jsme. Ten výhled na celý Londýn ale rozhodně stál za to!


Aby to nebyl zas tak vyčerpávající článek, tak už jen ve zkratce: během pobytu v Londýně jsme také strávili přes 3h nakupováním na Oxford Street (jelikož v pátek, kdy jsme do Londýna přijeli, měli zrovna všude Black Friday, tak pro nás to znamenalo obrovské množství slev a ještě větší nutkání si něco koupit!). Dále jsme také byli u Buckingham Palace, v Hyde Parku, v Kensington Gardens, na projížďce lodí po Temži a v muzeum Londýna, které sice nepatří mezi ty nejznámější londýnská muzea, ale přesto bylo velmi zajímavé a byli jsme mile překvapeni. Výborně popisuje celou historii Londýna od antiky až po současnost a moc se nám líbilo.


Nejsmutnější moment celého víkendu byl, když jsem se musela se všemi v poslední den rozloučit. Neříkám, že se mi nechtělo zpět do Oundlu, ba naopak, ale nejraději bych si s sebou do batohu vzala i všechny své blízké. Tak jako tak, cesta zpět opět proběhla bez problémů či obtíží (jupí jéj!). Večer jsem padla do postele a během minuty usnula. Byl to opravdu nádherný víkend, na který budu ještě dlouho vzpomínat. Moc děkuji všem, kteří ho se mnou strávili! ❤️


Moc na vás na všechny myslím, za dvanáct dní přilétáme (hrozně to letííí), tak se na vás moc těším! Užívejte první adventní neděli!




A.

49 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Vintage Knihkupectví

Napište nám! :-)

Vaše údaje byly v pořádku odeslány!

bottom of page