top of page

Oundle School 2018

Srdečně Vás všechny vítáme na našem blogu, kde se budeme snažit pravidelně přidávat naše zážitky z našeho téměř 2 měsíčního pobytu na britské Oundle School ležící v Northamtonshire. Můžete se těšit i na fotodokumentaci našeho pobytu. Doufáme, že Vás náš blog bude bavit a bude se Vám líbit!

great-hall-oundle-school.jpg
Vyhledat
  • xbaran01

Praha vs. Oundle

Malé britské městečko Oundle se od našeho hlavního města Prahy liší opravdu hodně - má daleko méně obyvatel, obchody s potravinami tu jsou přesně tři, pět kadeřnictví, jedno malé náměstí, dvě lékárny, čtyři kouzelné kavárny, jen jedna pošta a jedna banka. Zato ale ovzduší je tu naprosto nepopsatelné. Tím, že Oundle je město anglického venkova, je tu nádherná příroda. Takže když se jdete projít, nemusí to být ani daleko za město, tak cestou máte šanci spatřit rybníky, barevné listí a hodně veverek.


Tento článek má za cíl vám spíše než zdejší okolí přiblížit výuku, školní systém a obecně bytí ve škole.


•Učíme se zde šest dní v týdnu. Ano, i v sobotu. Nemusíte se však bát, zvyknete si na to. Já mám třeba v sobotu jen dvě, někdy tři hodiny a je to úplně v pohodě :-).

•Jak jsem již zde už na blog psala, studujete zde 4 předměty (pokud jste v Lower či Upper Sixth




Form), které si sami zvolíte.

•Na každý předmět máte dva profesory, čímž se vám vlastně počet předmětů zdvojnásobí, protože s každým profesorem děláte z daného předmětu úplně něco jiného. Např. my na dějepise probíráme s jedním profesorem historii Anglie a s ní i úzce spojenou historii Francie okolo roku 1000 n.l., s druhým panem profesorem probíráme USA v letech 1930-1940.

•Testů jako takových se tu píše méně, zato ale máme hodně domácích úkolů a často píšeme eseje.

•Jedna hodina trvá 40 minut, poté je pětiminutová přestávka. To mi moc nevyhovuje, protože pokud nastane situace, že další hodinu máte v úplně jiné budově daleko od toho, kde se právě nacházíte, a do toho váš profesor může trošku jeho výuku přetáhnout a třeba si chcete ještě stihnout dojít na WC.... tak pak vám nezbývá nic jiného než WC odložit a běžet, abyste přišli včas.

• Předměty se zde vyučují v budovách, které jsou rozmístěny po celém městě.

•Povinně zde musíte nosit uniformu (ta naše holčičí je naprosto skvělá!), děvčata nesmí mít žádné šperky, make-up, lak na nehty a chlapci musí být oholeni.

•Veškeré učebnice, papíry, domácí úkoly si zde nosíme v takových těch deskách, jak tam můžete dát i eurofólie. Mým zadům se tu sice ulevilo, zato mým pažím ne. Přiznám se, že s deskami bojuji. Já di vždy s sebou ještě nosím penál, kapesníčky, láhev s pitím a úkoníček a když do toho mám ještě více učebnic, tak mi to hodně často padá na zem. (Ano, už se mi podařilo vše vysypat na chodník, když pršelo.)

•Sport je zde třikrát týdně, což mi popravdě moc vyhovuje.

•Třikrát týdně se zde chodí do kaple (dvakrát nácvik na nedělní mši).

•My máme jídelnu u nás v housu a nazvala bych to o něco lepším Eurestem. Ať už je snídaně, oběd, afternoon tea či večeře, vždy si tu pochutnám.


Snad se mi podařilo vám alespoň trochu přiblížit život studenta britské boarding school.

Mějte se moc krásně, užívejte ještě podzim!


A.

53 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Vintage Knihkupectví

Napište nám! :-)

Vaše údaje byly v pořádku odeslány!

bottom of page