top of page

Oundle School 2018

Srdečně Vás všechny vítáme na našem blogu, kde se budeme snažit pravidelně přidávat naše zážitky z našeho téměř 2 měsíčního pobytu na britské Oundle School ležící v Northamtonshire. Můžete se těšit i na fotodokumentaci našeho pobytu. Doufáme, že Vás náš blog bude bavit a bude se Vám líbit!

great-hall-oundle-school.jpg
Vyhledat
  • xbaran01

Předměty

Ahoj!

Jsem tu zase s dalším článkem, jenž se tentokrát týká předmětů.

Když jsme s Martinem přijeli, tak jsme dostali za úkol si vybrat 4 předměty, které bychom tu chtěli další (necelé) dva měsíce studovat. My jsme se nad tím sice zamýšleli ještě před odjezdem, ale stejně jsme se po příjezdu rozhodli úplně jinak.

Byl pro nás docela oříšek vzít v úvahu veškerá kritéria, podle nichž si lze zdejší předměty zvolit, protože nabídka předmětů, které zde můžete studovat, je opravdu opravdu široká. Nakonec jsem se rozhodla pro předměty, ke kterým se v Praze jen tak nedostanu. Aby se mi ale nestýskalo po mých nejmilovanějších přírodovědných předmětech, tak jsem se rozhodla tak, aby mé srdíčko bylo uspokojeno i v tomto směru. Proto jsem si nakonec zvolila tuto kombinaci předmětů: Biology, History, Drama and Theatre a Government and Politics.


Biology

Musím říct, že biologie mě zde zachraňuje od mé úplné abstinence přírodovědných předmětů úplně úžasně. Zdejší biologie mě hrozně moc baví a to asi hlavně z toho důvodu, že je to spíše než biologie ,,biologo-chemiko-matematika“ (tzn. že v hodinách narážím i na učivo z jiných předmětů, mých nejoblíbenějších <3). Zrovna teď probíráme na biologii fosfolipidy a difúzi. Je to hrozně zajímavé a tím, že už něco vím z Prahy, to pro mě není tak náročné a aspoň mám šanci si rozšířit si své znalosti! Není to však jen teorie, každé pondělí máme dvě hodiny laborek, kde jsme už stihli udělat výtažky z řepy a i prozkoumat škrob z brambor a s ním i spojenou osmózu.


History

Chtěla jsem se dozvědět něco o historii Anglie, která u nás není až tak dopodrobna probírána a to se mi povedlo. Za ten týden, co jsme tady, jsme už stihli probrat 7 různých panovníků. Nejedná se však jen o historii Anglie, ale i Francie (která s tou anglickou velmi úzce souvisí). Také je to jeden z těch ,,esejových“ předmětů. Zítra dostáváme zrovna jednu opravenou, tak držte palce!


Drama and Theatre

To jsou jediné hodiny, kde se vídáme s Martinem. Divadlo jsem nikdy před tím nedělala a tak jsem si řekla, proč to nezkusit. A udělala jsem moc dobře! Nejen že nám předmět umožňuje free tickets na různé zajímavé divadelní hry po okolí, ale našli jsme si zde nejmilejší spolužáky (Sanny, Ed, Ben, Lianna, Georgie, Tommy <3). A celkově je výuka velmi zajímavá. Čteme divadelní hry, připravujeme různá představení, učíme se divadelní teorii…


Government and Politics

Hrozně mě zajímala politika Velké Británie! Dříve jsem o ní slyšela více méně jen útržkovitě, tak jsem si to chtěla všechno konečně spojit, aby mi to dávalo větší smysl. Výuka je úžasná, moc zajímavá a baví mě! Esej už jsme psali. Jediný šok pro mě byl moment, kdy jsem poprvé vešla do třídy a zjistila, že je to třída plná 12 chlapců. Chlapci jsou ale milí a je s nimi zábava takže žádný problém.


Ještě zde studujeme pátý, dobrovolný předmět a tj. Quadrivium. Jedná se o projekt, jehož téma si vyberete z nabídky možných, a posléze se mu v hodinách věnujete a pracujete na něm. Jak? To už si určí váš profesor. Může to být výzkum, psaní esejí, pokusy… (většinou se jedná o kombinaci zmíněného). Já jsem si zvolila Quadrivium from Ancient Civilisations to the 21st Century, což jsou zrovna hodiny, kde potřebujeme hlavně mít znalosti matematiky, které zde využíváme. Plus je to propojené trošku s historií. Dalo by se říci, že se jedná o historii čísel.


Sport

A protože sezení od rána do večera v lavici není až tak zdravé, tak tu máme třikrát týdně sport. U mě je to dvakrát týdně plavání a jednou týdně body conditioning (po kterém pak další den nemůžete chodit a nezvednete ani propisku ze země chich).



(původně měla být fotka mého stolu, ale to by nebylo velmi reprezentativní, tak alespoň posílám selfíčko po plavání!)


Doufám, že se mi podařilo vám alespoň trošku přiblížit zdejší výuku.

Mějte se moc krásně!

A.

156 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Vintage Knihkupectví

Napište nám! :-)

Vaše údaje byly v pořádku odeslány!

bottom of page